ТЕЛЕФОН:+992 342265273
EMAIL:ittiloothgu@mail.ru
ИМРӮЗ
СОАТ

ЭЪЛОН
Барои дар сатҳи баланд гузаронидани ҷашни 140- солагии сардафтари адабиёти муосири тоҷик, Қаҳрамони Тоҷикистон, устод Садриддин Айнӣ бо фармоиши ректори донишгоҳ аз 23.02.2018, таҳти № №135 байни донишҷўёни факултетҳо озмуни умумидонишгоҳии «Ёддоштхонӣ» гузаронида мешавад. Даври ниҳоии озмун дар ҳафтаи Рўзи илми тоҷик дар донишгоҳ ҷамъбаст гардида, ғолибони даври ниҳоии озмун бо туҳфаҳои хотиравии ректори донишгоҳ сарфароз мегарданд. Хоҳишмандон метавонанд, ба садорати китобхонаи марказӣ ва ё почтаи электронии romizjon-84@mail.ru муроҷиат намоянд. маркази иттилоот ва таҳлил




ТЭТ ҲНИТ ВА ИСЛОМИ СИЁСӢ ЧУН ТАҲРИФГАРОНИ ТАЪЛИМОТИ ДИНИ ИСЛОМ

Масоили муносибати байниҳамдигарии сиёсат ва дин яке аз муаммоҳои  замони муосир мебошад.  Солиёни зиёде ба сабаби аз ҳам ҷудо будани давлат ва калисо, мактаб ва дин робитаҳои мутақобилаи сиёсат ва дин канда буданд. Дар  солҳои мавҷудияти Иттиҳоди Шўравӣ дин ба фаъолияти ҳаёти ҷомеа таъсири зарурӣ расонида наметавонист. Ташкилотҳои динӣ ба фаъолияти маҳдуди худ маҷбуран қаноат менамуданд. Аммо бо мурури замон  ва дигаргун шудани ҳаёти сиёсиву иќтисодӣ муносибат  ба дин низ тағйир дода шуд.  

 


ТЕРРОРИСТ ВАТАН, МИЛЛАТ ВА ДИНУ МАЗҲАБ НАДОРАД

Мардуми бофарҳангу тамаддунофари тоҷик дар тўли таърих барои муаррифии суннат ва ойинҳои деринаву аҷдодӣ, таҳкими сулҳу субот ва ваҳдати миллӣ, ҳамзистиву якмаромӣ кўшишҳои судмандро рўи кор гирифта, барои расидан ба дастовардҳои назаррас аз тамоми имкониятҳо истифода намуд. Ҳамеша мардуми меҳнатқарини мо рисолати созандагиву бунёдкориҳоро пеша намуда, барои саҳмгузорӣ дар шукуфоии кишвар заҳмат мекашанд.

Маҳз бо ба даст омадани соҳибистиқлолӣ дар Тоҷикистон иддае аз фарзандони гумроҳ бо супориш ва дастгирии хоҷагони хориҷии хеш кўшиш намуданд, ки кишварро ба қисматҳо ҷудо намуда, мардумро сарсону парешон ва мамлакатро аз байн бибаранд.

 


АМАЛҲОИ ХИЁНАТКОРОНАИ ҲНИТ-РО МАҲКУМ МЕНАМОЕМ!

Яке аз масъалаҳои марказие, ки чун доғи рӯз дар тамоми васоити ахбори умум баррасӣ гардида истодааст, ин масъалаи ҲНИТ мебошад. Аз як тараф агар рӯзноманигорон ба омма ин масъаларо баррасӣ намоянд, аз ҷониби дигар худи шаҳрвандон низ аслу моҳияти ин ташкилотро дарк намуда истода, фикру акидаҳояшонро иброз дошта истодаанд.

Мо медонем, ки яке аз шиорҳои дини мубини Ислом ин беозорист, пас он амалҳое, ки бархе аз намояндагони ҲНИТ(мамнӯъшуда) ба сомон расониданд ин амалҳо зидди ҷамъиятӣ буда, бо як сухан на аз дину, на аз ҳизбу ва на аз инсонист! Чи гуна дидаву дониста, ба чашми ҳамватанони худ хок мепошанд, магар Онҳо пешравиву гулгулшукуфоии Тоҷикистони азизамонро намебинанд!?.

 


НАҲЗАТИҲО ДИГАР ДАР ҚАЛБИ МАРДУМ ҶОЙ НАДОРАНД

Ташкилоти террористӣ-экстримистиии Ҳизби наҳзати исломии Тоҷикистон чанде пеш дар сомонаҳои иҷтимоӣ бо тағйири номи ташкилот ва ниҳоди манфури хеш боз ба тарғиби ҳадафи нопокӣ худ пардохт. Бояд қайд кард, ки Ҷумҳурии Тоҷикистон ва мардуми маърифатпарвару ватандўсти он аз чунин абзорҳои сиёсии роҳбарони ҳамин гуна ҳизбҳои хатарнок ва хусусияти террористидошта кор нахоҳанд гирифт ва фирефтаи дассисаҳои ватанфурўшони хурофотпараст нахоҳанд шуд. Ҳизби наҳзати исломии Тоҷикистон, ки бо ақидаҳои ифротгароӣ Тоҷикистонро дар даҳсолаи нуҳуми асри гузашта ба майдони тахрибу оташ табдил дода буданд, ҳамеша бо роҳи пинҳонӣ фаъолияташро ба роҳ мондааст ва имрўз чомеаи кишвар онро ҳамчун як чеҳраи торик мешиносанд ва эътироф мекунанд. 


МАСЪАЛАҲОИ АМНИЯТИ ДАВЛАТИИ ТОҶИКИСТОН ВА ҲИЗБИ НАҲЗАТИ ИСЛОМӢ

Зиёда аз 20 сол мешавад, ки шартномаи сулҳ ва амнияти милӣ ба имзо расид. Аҳолии Ҷумҳурии Тоҷикистон ба ҳаёти осоишта гузашт ва бо корҳои созандагӣ машғул мебошад. Бо умеди ниятҳои нек ба ояндаи дур ва наздики худ назар меафканад, заҳмат мекашад то мамлакатро обод намояд ва сатҳи зиндагии худро ҳам баланд намояд.


ПРОЧИТАВ ИНТЕРВЬЮ С ЛИДЕРОМ ПИВТ М. КАБИРИ, МЫ ПРИШЛИ К НЕСКОЛЬКИМ ВЫВОДАМ.

Во-первых, «предсказания», прогнозы такого рода политиков, часто считающих себя глубокими аналитиками, носят достаточно амбициозный и тенденциозный характер – «истина в последней инстанции». Например, г-н Кабири заявляет, что всё говорит о том, что в ближайшем будущем на основе ИГ возникнет какая-то новая сила. Нам представляются такие предположения совершенно беспочвенными, не имеющими весомой аргументации и какого-либо подтверждающего данную мысль фактического материала.

 


БАҲАМОИИ ИСЛОМИ СИЁСӢ ВА ТЕРРОРИЗМИ БАЙНАЛМИЛЛАЛӢ ДАР МИСОЛИ ТЭТ ҲНИТ

Мехостем, доир ба вазъи хозираи  чахони муосир ва пахншавии босуръати зухуроти басо мураккаб ва барои чомеаи башари дахшатовари ифротгароии динию мазхаби, экстремизм ва терроризми сиёсию миллатгароёна ва таърихи пайдоиши онхо чанд акидаи худро гўем. Асосгузори сулху вахдати милли, Пешвои миллат, Президенти Чумхурии Точикистон, Чаноби Оли, мухтарам Эмомали Рахмон дар яке аз мулокоти худ бо кормандони хифзи хукук бахусус,  сохаи прокуратура ва дигар сохторхои кудратии мамлакат таъкид намуда буданд: «Дар шароити тағйир ёфтани вазъи геополитикии чахон ва афзоиши тахдиду хатархои нав, ки ба рушди давлатдории милли ва манфиатхои милливу давлатии мо низ монеахои чидди эчод мекунанд, аз кормандони макомоти хифзи хукук ва сохторхои низомии кишвар масъулияти дучандро  такозо менамояд.

 


ХУДКАРДАРО ДАВО НЕСТ!

На САҲА ва на худи Иттиҳоди Аврупо то он даме, ки аз кишвари мо манфиате ба худ надошта бошад, мухолифини ҳукумати кишварамонро гўш намекунад. Аз он, ки чанде пеш дар ҷаласаи САҲА намояндагони мухолифини тоҷик тазоҳурот карданд, як чизи дигарро фаҳмидан мумкин аст. Ин ҳам бошад, онҳо аз кишварҳои қудратманди Аврупо мадад гирифтаанд, вагарна дарду алами мардуми тоҷик куҷову аз фарангиён нисбати онҳо ҳамдардӣ кардан куҷо?  Иғвогарони аврупоӣ бо истифодаи мухолифини кишвар мехоҳанд, ки тухми нифоқ дар минтақаи Осиёи Марказӣ пошанд. Барои ин корро кардан доимо аврупоиён баҳонаҳои худро доранд – таҳкими демократия, риояи ҳуқуқи инсон, озодии маҳбусони сиёсӣ ва амсоли инҳо. Ба ин гуна иғвоҳо гирифтор гардидан нашояд.

 


ҲНИТ-РО НАБОЯД ДИГАР БОР ДАСТГИРӢ КАРД!

Мо аъзоёни кафедраи педагогикаи иҷтимоӣ ва касбӣ ҳамарӯза баҳри пойдории сулҳу ваҳдат дар кишвари биҳиштосо, Тоҷикистони азиз кӯшиш ба харҷ дода, ҳамарӯза муҳасилини факултетро аз вазъи сиёсии кишвар бархӯрдор менамоем.

Аз ҷумла донишҷӯёнро аз шомил шудан ба ҳаргуна ҳаракатҳои гурӯҳҳои экстремистӣ ва дар ҳайати гурӯҳ содир кардани ҷиноят водор намуда корҳои тарбиявӣ ба роҳ монда истодааст.

 


ИЗҲОРОТИ КАФЕРАИ МЕТОДИКАИ ТАЪЛИМИ ЗАБОНӽОИ ХОРИҶӢ БАР ЗИДДИ ТЭТ ҲНИТ

Соӽиби  давлати сохибихтиёр , обод ва орому  осуда шудан ба осонӣ ба даст намеояд. Зеро    чандҳо сокинони давлатҷони худро  фидо сохтаанд  ва тоӽол чунин абармардонӽастанд, баори оромии халқу миллатҷони худро дареғ намедоранд. Имрӯзҳо бошад, ба кори чунин  абармардон арҷ гузоштан вазифаи аввалин дараҷаиӽар як сокини миллат баӽисоб меравад.  Аммо  тоӽол нафарони зиёде  зери ниқоби мусалмонӽам бадини мубини Ислом ва ӽам ба номи одами хеш нанг меоранд, ки ба онҳо аъзоёни ғафлатзадаи ТЭТ ХНИТ мисол шуда метавонан. Баӽамаи мо маълум аст, ки шахс метавонад дар таърих бо як кори  неки худ ва  ё баръакс  номи   худро нақш бандад.

 


ИЗҲОРОТИ КАФЕРАИ МЕТОДИКАИ ТАЪЛИМИ ЗАБОНӽОИ ХОРИҶӢ БАР ЗИДДИ ТЭТ ҲНИТ

Соӽиби  давлати сохибихтиёр , обод ва орому  осуда шудан ба осонӣ ба даст намеояд. Зеро    чандҳо сокинони давлатҷони худро  фидо сохтаанд  ва тоӽол чунин абармардонӽастанд, баори оромии халқу миллатҷони худро дареғ намедоранд. Имрӯзҳо бошад, ба кори чунин  абармардон арҷ гузоштан вазифаи аввалин дараҷаиӽар як сокини миллат баӽисоб меравад.  Аммо  тоӽол нафарони зиёде  зери ниқоби мусалмонӽам бадини мубини Ислом ва ӽам ба номи одами хеш нанг меоранд, ки ба онҳо аъзоёни ғафлатзадаи ТЭТ ХНИТ мисол шуда метавонан. Баӽамаи мо маълум аст, ки шахс метавонад дар таърих бо як кори  неки худ ва  ё баръакс  номи   худро нақш бандад.

 


ИЗҲОРОТИ АҲЛИ ҶОМЕАИ КАФЕДРАИ ФОНЕТИКА ВА ЛЕКСИКОЛОГИЯИ ЗАБОНИ АНГЛИСӢ БАР ЗИДДИ ҲНИТ

Тоҷикистон чун як кишвари рӯ ба инкишофниҳода рӯз ба рӯз дар арсаи байналмиллалӣ мақому манзалати бештарро касб мекунад. Аммо ҳастанд гурӯҳҳо ё турфа афроде, ки ин беҳбудиву комёбиҳои кишварро нодида  гирифта, рушду  нумӯъ  ва шукуфоии онро намехоҳанд.

Имрӯзҳо аҳли мардуми Тоҷикистони азиз аз вазъи сиёсии љаҳон, аҳволи мусулмонони рўи олам ба ташвиш омада, рафтору фаъолияти ҳаргуна ҳизбҳои  ғайридавлатиро  маҳкум мекунанд. 

 


ВАТАНРО ДӮСТДОР, ОБОДГАРУ ҲИМОЯТГАР БОШЕМ

Дар раванди ҷаҳонишавӣ ҷомеа имрӯз бо як қатор мушкилотҳое рӯ ба рӯ омадааст, ки бисёре аз онҳо чун проблемаҳои глобалӣ маҳсуб меёбанд. Яке аз ин гуна масъалаҳои умумиҷаҳонӣ ин масъалаи терроризму экстремизм ва ҳизбу ҳаракатҳои ифротӣ мебошад, ки тамоми мамлакатҳои дунё бо он пайваста мубориза мебарад. Ҷумҳурии Тоҷикистони соҳибистиқлол низ дар робита бо ҷомеаи ҷаҳонӣ бо ин вабои аср муқобилият дорад. Таърихи хеле наздики кишвар бори дигар моро ҳушдор намуд, ки чунин гурӯҳҳо ва тоифаҳое ҳастанд, ки сулҳу субот, оромӣ ва пешрафти Тоҷикистонро дидан намехоҳанд ва кӯшиши халалдор кардани онро доранд.


ИЗҲОРОТ БА ФАЪОЛИЯТИ ҲНИТ

Устодони кафедраи забони олмонии факултети забонҳои хориҷӣ фаъолияти ҳаматарафаи ҲНИТ-ро маҳкум месозанд. Зеро ки фаъолияти ин ҳизб аз сабаби ғояҳои бадхалафона нисбати кишвари маҳбуби мо доштанаш солҳои охир боздошта шудааст. Сарфи назар ба ин ҳизби номбурда аз хориҷи кишвар истода боз пайравони худро дар гирду атрофи ҷаҳон ва худи Тоҷикистон ҷустуҷӯ менамояд. Аммо боварии мардуми тоҷик нисбат ба ҲНИТ як қадар коста шудааст.

 


ИЗҲОРОТИ АЪЗОЁНИ АЪЗОИ ОЛИМОНИ ҶАВОН ОИД БА ФАЪОЛИЯТИ ТЭТ ҲНИТ

Мардуми тамоми ҷаҳон аз ваҳшонияти гурӯҳи ифротию террористии «Давлати исломӣ» ба ҳайрат омадааст. Куштори гурӯҳии одамони бегуноҳ, зинда ба зинда сӯзондан ё таркондани инсон, сохтани зиндонҳо, ҷорӣ кардани ғуломдорию ғуломфурӯшӣ ва ҳазорон ҷинояти дигаре, ки «Давлати исломӣ» анҷом додааст, ҳар рӯз одамонро дар саросари дунё ба ваҳшат меорад. 

 


ИЗҲОРОТИ АЪЗОЁНИ КАФЕДРАИ УМУМИДОНИШГОҲИИ СИЁСАТШИНОСӢ ВА ФАРҲАНГШИНОСӢ ОИД БА ФАЪОЛИЯТИ ТЭТ ҲНИТ

Маълум мешавад, ки тамоми созмонҳои террористӣ, аз ҷумла, ташкилоти экстремистӣ-террористии ҲНИТ зимни фаъолияти худ ба таври фаровон усули пинҳонкориро истифода мебаранд. Сабаби истифода бурдани усули пинҳонкорӣ махфӣ нигоҳ доштани ҳадафҳои ниҳоии худ ва ба ин восита, ба чашми аҳли ҷомеа хок пошидан аст. Барои он ки ҷомеа, аз ҷумла, қишри фаъоли он ин фитнаро эҳсос накунанд, роҳбарият ва созмондиҳандагони ташкилоти террористии ҲНИТ ҳанӯз дар солҳои 70-уми асри гузашта, фаъолияти худро оғоз карда будааст.


ДИЛНАДОРАД, РАҲМ НАДОРАД БАДСИРИШТ...

Тамаддуни сулҳофар ва башардӯстонаи  миллати куҳанбунёди тоҷикон, ки асосгузораш мардуми шуҷоу далер ва меҳанпарасту худшинос, назири Куруши кабиру Исмоили  Сомонӣ буданд, баъди ҳазорсолаҳо мероси хешро  ба марди сазовору шуҷоъ ва сиёсатмадори беназиру хирдманди замон Пешвои муаззами миллат  муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон вогузор намуданд. Ба ҳамагон маълум аст, ки ин абармарди миллат ба ҷаҳониён собит сохт, ки миллати дорои фарҳангу таърихи бузурги тоҷикон, аз ин имконият ва неъматҳои Худодод истифода бурда, худро аз вартаи ҳалокат наҷот дод.

 


БА ШОМИЛ ШУДАНИ БАРХЕ ҶАВОНОН БА ҲНИТКӢ ҶАВОБГАР АСТ?

Дар шароити дигаргунисозиҳои чаҳонӣ муқаррар кардани чаҳорчўбаҳо ва меъёрикунонии муносибат нисбат ба қишрҳои муайяни ҷомеа, бахусус ҷавонон, ки ояндаро месозанд, тақозои замон мебошад. Чун Тоҷикистон ҷавон аст ва қувваи асосии ҷисмониро низ ҷавонон ташкил медиҳанд, барои он муайян намудани ҷабҳаҳои фаъолият ва дурнамо нисбат ба ҷавонон мувофиқи мақсад аст.

 


ИСЛОМ БА ЗОТИ ХУД НАДОРАД АЙБЕ....

Дини мубини ислом мардумро танҳо ба сўи ахлоқи некў ва ҳамида роҳнамоӣ мекунад ва ҳамеша мусалмононро ташвиқ месозад, ки дар фикри некўкорӣ бошанд ва то имкон доранд ба якдигар некӣ кунанд. Тибқи нишондоди ислом дили касеро хушнуд сохтан аз амалҳои волотарин дониста шудааст. Вале дар ҷамъияти имрўза гоҳо аз тарафи баъзе нокасон амалҳои ношоиста ва берун аз ахлоқи ҳамида рух медиҳанд ва он бадкорагон исломро ба ҳайси ниқоб истифода карда, чунин амалҳои хешро содир месозанд.

 


ҲУШЁРИИ СИЁСӢ МЕБОЯД...

Ҷомеаи ҷаҳонӣ дар вартаи ҳалокатбори сиёсӣ қарор дорад, ки яке ҳадафҳои гиополитикии абадқутратҳо ва дигаре бошад, эктромизим ва тероризими байналхалқӣ маҳсуб мешавад. Ин ду нерӯи бузург ҳамеша дар фазои орому осудагии ҷомеаи башарӣ хатар эҷод мекунанд. Экстромизим ва тероризим дар қаламравӣ ҷаҳони имрӯз аз хосторҳои геопалитикии абарқудратҳо низ бештар буда, натиҷаҳои ҳалокатбор дошта, нақши баде ба ояндаи инсоният хоҳад гузошт. Зеро эктромизим ва тероризим ватан надошта, ҳамчунин азришҳои милливу маънавӣ ба он бегона аст. Муътасифона ТЭТҲНИТ яке аз ҷузҳои тероризими байналхалқӣ буда, барои Тоҷикистон таъсири баде хоҳад гузошт. 


1 | 2 | 3 >>

Electronic
ДОНИШГОҲ ДАР РАҚАМҲО
муфассалтар

ДДХ
ТЕЛЕВИЗИОНИ ДОНИШГОҲ
муфассалтар

ДДХ
РАДИОИ ДОНИШГОҲ
муфассалтар

Electronic
ҚАБУЛГОҲИ ЭЛЕКТРОНИИ РЕКТОР
муфассалтар